Zprávy

Hrad Okehampton

Hrad Okehampton


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Je zapsán v knize Doomsday Book of 1086, hrad Okehampton v Devonu v Anglii, byl postaven za normanských časů a rozšířen ve 14. století, aby se stal majestátním domovem hraběte z Devonu, Hugha de Courtenaye.

Hrad Okehampton zůstal ve vlastnictví rodiny Courtenayů až do roku 1538, kdy Henry de Courtenay vstoupil do sporu s Jindřichem VIII. O reformaci a byl popraven v londýnském Toweru. Poté se hrad Okehampton přestal používat. Zbytky hradu Okehampton jsou nyní přístupné veřejnosti a spravuje je English Heritage.

Historie hradu Okehampton

Po normanském dobytí Anglie byl hrad Okehamption postaven v letech 1068 až 1086 normanským pánem Baldwinem Fitzgilbertem, který potlačil vzpouru v Devonu v roce 1068. V době knihy o Domesday měl Fitzgilbert čest Okehamptonu: skupina kolem 200 majetky přes Devon střežené hrady včetně Okehamption.

Hrad byl strategicky umístěn podél důležité cesty z Devonu do Cornwallu a byl chráněn systémem hradní stráže, díky kterému Fitzgilbert přidělil pozemky jako splátku posádce. Založil také nedaleké město, které mělo trh a mlýn na obilí. V roce 1173 přešel Okehampton sňatkem na Renauda de Courtenay a hrad později sloužil jako vojenská pevnost zrekvírovaná Richardem I. De Courtenays instalovali novou předhradí.

Hugh de Courtenay, hrabě z Devonu, zdědil Okehampton v roce 1297 a rozšířil zařízení o 690hektarový jelení park, který bude sloužit jako lovecký zámeček s luxusním sídlem. V 15. století však byla rodina de Courtenayů chycena na Yorkistické straně Války růží. Edward IV zabavil hrad, přestože byl vrácen lancastrianským Jindřichem VI. Když v roce 1485 usedl na trůn Jindřich VII., Konflikt skončil a Okehampton byl vrácen rodině.

Vlastnictví hradu zůstalo významné a bylo blízko bitvy o Sourton Down během anglické občanské války. Hrad byl oblíbeným cílem umělců 18. století ve stylu Sublime a Picturesque. Ve 20. století byl Okehampton nakonec přiveden pod ochranu anglického dědictví jako starověká památka.

Dnes hrad Okehampton

Vyzkoušejte si dnes zdarma audioprůvodce a poslechněte si historii hradu opředenou příběhy anglických králů. Při procházce kolem motte uvidíte, kde kdysi byl 4 metry hluboký příkop, a díváte se nahoru na ruiny velké stavby.

Zastavte se a užijte si oběd v krásné piknikové oblasti u řeky, než prozkoumáte nedaleké procházky lesem - skvělé místo pro vášnivé pozorovatele ptáků a milovníky divokých květin, které jsou rozesety po louce, lesích a motýlech.

Příjezd na hrad Okehampton

Autem se Okehampton nachází půl míle jihozápadně od centra města a u pošty se zřetelně značí na Castle Road. Kousek od pruhu od hradu je bezplatné parkoviště. Veřejnou dopravou se dostanete na železniční trať Dartmoor do půl míle vzdáleného Okehamptonu. Ve městě zastavuje autobusová doprava Stagecoach X9, Beacon bus 118 a Dartline 178.


Hrad Okehampton - historie

OKEHAMPTON HRAD, EX20 1JA

Poznámky: Parkování na zámku se nachází v Castle Lane - na kruhovém objezdu uvidíte značku, která vás v tomto směru nasměruje. Pokud značku minete, skončíte na přilehlém kopci a budete se dívat dolů na hrad.

Významné zříceniny strakatého a podhradního hradu situovaného v lese. Existuje přístup na vrchol motte, ale bohužel ne na vrcholu koruny. Hrad je otevřen pouze v letních měsících.

1. Baldwin FitzGilbert (také známý jako Baldwin de Meules) doprovázel Williama I. při invazi do Anglie v roce 1066 a byl bohatě odměněn. Kniha Domesday z roku 1086 ukazuje rozsáhlé pozemkové vlastnictví v Devonu. Kromě svého hradu Okehampton byl jmenován kastelánem hradu Exeter.

2. Během čtrnáctého a patnáctého století vlastnil hrad Okehampton rodina Courtenayů

Tyčící se nad řekou Okement, hrad v Okehamptonu začal život jako normanská základna sloužící vojenské kampani dobývání a kontroly v Západní zemi. Kromě této rané vojenské funkce však hrad není zaznamenán jako s žádnou aktivní službu poté a hlavně sloužil jako lovecký zámeček.

HISTORIE HRADU OKEHAMPTON

Díky vzpouře proti normanské invazi na jihozápadě William I. (dobyvatel) jmenoval jednoho ze svých nejbližších příznivců šerifem z Devonu. Baldwin FitzGilbert (také známý jako Baldwin de Meules) dostal povolení ke stavbě vlastního hradu a vybral si Okehampton, kde postavil tradiční hrad motte-a-bailey zaměřený na ovládnutí nedaleké saské osady Ocmundtune a několika blízkých obchodních cest.

Počáteční hrad, postavený na počátku jedenáctého století, byl převážně dřevařskou záležitostí, přestože věž zakončená mottem měla kamenné základy a mohla být částečně kamennou stavbou. Kolem hradu se rozvinul prosperující trh, jak je uvedeno v knize Domesday, ale o zámku je v tuto chvíli známo jen málo dalších informací. Rozhodně není zaznamenáno, že hraje jakoukoli roli v občanské válce mezi králem Stephenem a královnou Matildou.

Koncem třináctého století byl hrad zastaralý, protože postrádal jakékoli významné úpravy. Kromě toho se jeho role vojenské pevnosti stala nadbytečnou, protože majitelé přesunuli své zaměření do svého primárního bydliště v Tivertonu. Byly provedeny úpravy, aby byl hrad atraktivním útočištěm pro lov.

Na rozdíl od většiny ostatních hradů v této oblasti se Okehampton neúčastnil občanské války snad proto, že to bylo příliš zničující. Poté se hrad nechal pomalu chátrat, dokud nebyl v roce 1917 vzat do důvěry.


Hrad Tiverton

Doufáme, že po ukončení výluky ve Velké Británii zámek otevřeme po 22. červenci 2021.

Zahrady jsou k vidění od 1. července. Chcete -li rezervovat v neděli a ve čtvrtek od 14:30 do 17:30, zavolejte prosím na číslo 01884 253200 nebo e -mail na adresu [email protected] Platba v hotovosti při příjezdu.

Naše nemovitosti s možností vlastního stravování jsou k dispozici k pronájmu.

Jen málo budov vyvolává takový pocit historie jako ctihodný hrad Tiverton.

První zmínka o Tivertonovi je v závěti krále Alfreda z roku 885. Vlastnil panství Tiverton a zemřel v roce 899. V roce 1066 ji vlastnila princezna Gytha, matka krále Harolda, ale zmocnil se jí Vilém Dobyvatel.

Původně postaven v roce 1106 na příkaz Jindřicha I., později přestavěný a značně rozšířený ve 13. a 14. století, byl hrad Tiverton kdysi domovem mocných středověkých hrabat z Devonu a plantagenetské princezny. S pozdějšími přírůstky a úpravami v průběhu staletí jsou vidět všechna období architektury od středověku po moderní, s krásnými zděnými zahradami v romantických ruinách.

Obléhán během anglické občanské války generálem Sirem Thomasem Fairfaxem padl kvůli šťastnému výstřelu, který zasáhl řetěz padacího mostu. Toto byl jediný případ v jeho dlouhé historii, kdy viděl bitvu.

Část naplánovaného starověkého památníku a část památkově chráněného stupně I. je hrad soukromým domovem Anguse a Alison Gordonových, kteří se o něj rádi podělí s ostatními následujícími způsoby:

Hrad již není k dispozici pro svatby, akce nebo funkce.

Pro další podrobnosti kontaktujte hrad Tiverton v naší kanceláři na čísle 01884 253 200


Hrad Okehampton

V civilní farnosti Okehampton Hamlets.
V historickém hrabství Devonshire.
Moderní autorita Devonu.
1974 hrabství Devon.
Středověký hrabství Devon.

Odkaz na mřížku mapy OS: SX583942
Zeměpisná šířka 50,73053 & deg Zeměpisná délka -4,00849 & deg

Hrad Okehampton byl popsán jako určitý dřevěný hrad a také jako určitý hrad zednářský.

Jsou zde zděné ruiny/zbytky.

Tato stránka je plánovanou památkou chráněnou zákonem. Jedná se o památkově chráněnou budovu chráněnou zákonem*.

Hrad Okehampton byl postaven krátce po normanském dobytí a má strategickou polohu v blízkosti centra Devonu, kde se setkávají důležité trasy, na přirozeném výběžku břidlice, který byl od svahu oddělen obrovským příkopem. To bylo zaznamenáno v Domesday průzkumu 1086 nl jako patřící Baldwin z Brionne, který se stal šerifem Devonu v 1070 nl. V roce 1274 se hrad, ve vlastnictví rodiny Courtenayů, stal polorozpadlým. O několik let později byl přestavěn a rozšířen, nikoli jako pevnost, ale jako příležitostné sídlo ve středu velkého jeleního parku. V roce 1539 byl Edward Courtenay podezřelý ze zrady a byl popraven Jindřichem VIII. Hrad byl zbaven příslušenství a kování a chátral a byl používán jako zdroj stavebního materiálu pro místní lidi. Součástí hradu je velká mohyla, na jejíž struně je umístěna kamenná tvrz. K dochovaným pozůstatkům patří struktura náměstí z 11. století, které vybudoval Baldwin. To bylo přidáno do C14 k vytvoření třípodlažní obdélníkové struktury. Motte, které je asi 8 metrů vysoké, se skládá z přirozené ostruhy a uměle vybudovaných ložisek. Na severovýchodě strže byla předhradí, která obsahovala budovy sloužící ke krmení a ubytování obyvatel. Přežívající budovy pocházejí většinou z roku C14 a původně se skládaly z velkého sálu, stájí, kaple, kuchyní a dalších domácích nebo skladovacích prostor. Předhradí bylo bráněno hradbami, které mohou pocházet z C12, podél severní a jižní strany. Na severovýchodním konci byla dvojitá vrátnice propojená chodbou. Na západ od strety jsou zemní práce, o nichž se předpokládá, že představují pozůstatky dřívějšího předhradí podobné konstrukce jako pahorek. Předpokládá se, že zbytkové nálezy římských dlaždic a keramiky nalezené poblíž hradu naznačují možné umístění vily. (PastScape)

Hrad Okehampton se nachází v ohybu a na sever od řeky West Okement, asi 500 m jihozápadně od města Okehampton. Tato stránka velí údolí, kterým procházela silnice z Devonu do Cornwallu, před stavbou pozdější silnice řezané výše údolní stranou na sever. Původní hrad byl konstrukce strak a podhradí a byl postaven roku 1086 n. L., Kdy byl v knize Domesday zaznamenán jako šerif Baldwin. K hradu patří velká mohyla, motte, na které se nachází tvrz. Předpokládá se, že část této tvrze byla postavena šerifem Baldwinem a je nejstarší z dochovaných kamenných staveb. Pevnost z 11. století byla čtvercová, ale byla přidána ve 14. století k vytvoření obdélníkové budovy, která přežívá jako zničená stavba vysoká tři patra. Motte, na kterém sedí, má vrchol o průměru asi 25 m x 30 m, zatímco v nejširším místě má základna přes 60 m. Motte je z části tvořeno přirozeným výběžkem země, na kterém hrad sedí, a částečně uměle vybudovanými ložisky, které mu dávají výšku asi 8 m. Na severovýchodě strže je hlavní předhradí hradu, která obsahovala budovy nezbytné pro bydlení a krmení obyvatel hradu. Přeživší budovy jsou většinou ze 14. století a mnoho původních budov na předhradí by bylo zbořeno, aby jim uvolnilo místo. Budovy podhradí poskytovaly přístřeší obyvatelům hradu, skladiště a aktivity, včetně domácích místností, velkého sálu, stájí, kaple a kuchyní. Obranu zajišťovaly hradby podél severní a jižní strany předhradí, zatímco dvojitá vrátnice propojená chodbou zajišťovala impozantní vstup do hradu na severovýchodním konci. Nedávné výzkumy naznačují, že obvodové zdi sledují linii dřívější obrany podhradí a pravděpodobně pocházejí z konce 12. století. Na západ od příkopu lomu, který obklopuje motte, je výběžek, na kterém přežívá zemní práce běžící zhruba sever-jih, než se otočí na východ po vrcholu strmého svahu s výhledem na řeku West Okement. Tato zemní práce je pravděpodobně hranicí dřívějšího podhradí než východního a jeho stavba je podobná konstrukci motte, přičemž oba jsou postaveny z těžené břidlice a půdy. Hradiště také obsahuje další zříceniny na severozápadě motte, v komplexu severně od potoka, který protéká místem. Ty přežívají jako řada rozptýlených úseků zdi o šířce asi 0,75 m, která se pohybuje od méně než 1 m do několika metrů. Tyto viditelné zbytky se zdají být součástí dalších budov zakopaných pod povrchem. Potok teče do řeky West Okement severovýchodně od hradu a je přilehlý řadou mírných zemních prací, o nichž se předpokládá, že představují další obranu na severní straně hradu a řadu pozdějších staveb postavených poté, co hrad zhasl. použití. Okehampton je jediným hradem v Devonu uvedeným v knize Domesday a později jej získali Courtenaysovi, kteří byli zodpovědní za většinu kamenných budov, které dnes přežily. (Zpráva o plánování)

Strategická hodnota místa může být nadhodnocena a tento hrad mohl být od začátku významným a významným loveckým zámkem. Hlavním vojenským a správním hradem De Brionnes byl hrad Rougemont, Exeter. Významné je, že hrad leží kousek od města. Umístění a funkce by měly být porovnány s hradem Restormel, Cornwallem a nedávnými pracemi, které na tomto zámku provedl Oliver Creighton.

Odkazy na archeologické a architektonické databáze, mapování a další online zdroje


Okehampton, Devon

Okehampton, městská část, městys a farnost v Devonshire. Město stojí v údolí, na soutoku řek East Okement a West Okement a na severním okraji Dartmooru, uprostřed kompletního prostředí kopců, jehož nejmenší nadmořská výška je 500 stop nad hladinou moře, 3 & frac34 mil Na sever od E od vrcholu Yes Tor, přes 2000 stop vysoký, se stanicí na L. & SWR, 197 mil od Londýna, a 22 W od N od Exeteru. Má hlavní poštu. To bylo známé v Domesday jako Ockmenton, a byl hlavou baronství nebo hrabství Devon a sídlem dědičných hrabství šerifů, strážců hradu Exeter. Baronství bylo jedním z největších v království, které dal Vilém Dobyvatel Baldwinovi de Brioniisovi sňatkem v době Jindřicha II. do Conrtenays s nimi pokračovalo až do doby Edwarda IV., a poté propadl Thomas, hrabě z Devonu, za účast s Jindřichem VI. odtud prošel až do přistoupení Jindřicha VII.) různými rukama byl při přistoupení Jindřicha VII. obnoven do Courtenays znovu propadl, na počátku doby Jindřicha VIII., v důsledku údajné nebo skutečné zrady Jindřichem Courtenay, markýz z Exeteru, se vrátil v době Marie do Courtenays a prošel sňatkem v době Karla I. s Mohuny, kteří se stali barony z Okehamptonu a neuspěli v roce 1712. Baroni měli v baronství velkou moc, cvičili právo nejvyššího trestu nad osmi sídly a působilo jako správci při instalaci biskupů diecéze. Po boku Okementu, asi tři čtvrtě míle na jih od města, byl postaven majestátní hrad od Baldwina de Brioniis, zdá se, že byl prodloužen, obnoven a zkrášlen následnými barony sloužícími jako sídlo velké baronské moci do propadnutí v době Jindřicha VIII. a poté byl rozebrán a pozemky s ním spojené zpustošeny, takže již nikdy nebyl obydlen. Jeho ruiny stále stojí a tvoří, s předměty kolem sebe, velmi působivý obraz, který zabírají vrchol a svahy skalnaté hory, hustě oděné stromy, ukazují, že hrad, jak svou polohou, tak strukturou, byl velmi silné, tvoří velkou hmotu nebo skupinu zdiva, a přesto jsou tak reliéfní ve dřevě, že jsou, ale mírně viditelné ze silnice, která se k nim blíží, a zahrnují korunní malou čtyřúhelníkovou pevnost z datle zdobeného nebo pozdějšího data a nižší budovy s velký sál, četné komory a část kaple, sahající od rané angličtiny po kolmici. Během občanských válek město dvakrát navštívil Charles I. a dvakrát Sir Thomas Fairfax. Všechny okolní části Dartmooru oplývají malebnými a romantickými scenériemi a zároveň umožňují pastvu mnoha stádům ovcí.

Čtvrť je dobře zásobena vodou získanou z Dartmooru a má účinný drenážní systém a je jedním z nejzdravějších středisek v Devonshire. V roce 1887 byl východní most rozšířen asi o 10 stop. K dispozici jsou tři mlýny na mouku a velké skříňové a truhlářské práce. Je to sídlo drobných zasedání a okresních soudů, slouží jako výhodné centrum pro výlety v Dartmooru a má tři banky, dobrý hotel, několik vynikajících hostinců, dva mosty, radnici, tržnici, dva kostely, čtyři nesouhlasné kaple, chudobinec a charity. Radnice stojí v Fore Street, je to velká budova a slouží k soudům. Tržnice sousedí s radnicí a byla postavena v roce 1826. Sál na máslo a drůbež byl postaven v roce 1880. Farní kostel stojí na odvážné eminenci asi půl míle od města od města, byl zničen požárem kromě věže v roce 1842 byl brzy přestavěn za cenu 3500 liber a je velkou a pohlednou stavbou v gotickém stylu s vznešenou věží. Ve městě stojí kaple sv. Jakuba, původně chantry kaple, pochází z doby před 13. stoletím, byla zrenovována a má dvě krásná vitrážová okna a věž se zajímavým starým zvonem, který byl postaven jako příčka zákaz vycházení každý večer od nepaměti. Také se každé ráno zvoní. Existují kongregační, baptistické, wesleyanské a biblické křesťanské kaple. Dům má ubytování pro 150 osob. V sobotu se koná týdenní trh, první sobotu v měsíci se koná velký trh s dobytkem a druhé úterý po 11. březnu se ve čtvrti koná veletrh pro dobytek. Město je na předpis, poslalo dva členy do parlamentu v době Edwarda I. a Edwarda II. A od roku 1640 do přijetí reformního zákona v roce 1832 a bylo tímto zákonem vyloučeno. Nyní jej řídí korporace skládající se ze starosty, 4 radních a 12 radních, kteří tvoří městskou okresní radu. Počet obyvatel městské části, 1879. Od posledního sčítání lidu však došlo ke značnému nárůstu, mnoho domů bylo a stále se staví a díky nízké úmrtnosti je oblíbeným místem pobytu a letoviska. Oaklands je hezké místo v sousedství. Okehampton je skvělé centrum pro dělostřeleckou praxi. Farnost také obsahuje vesničky Kigbear, Chicacott, Brightley, Fartherford, Meldon, Southacott a Maddaford. Výměra, 12 989 obyvatel, 2469. Živobytí je fara v diecézi exeterské čisté hodnoty & libry395 s bydlištěm.

Správa

Následuje seznam správních jednotek, ve kterých bylo toto místo zcela nebo částečně zahrnuto.

Starověký krajDevon
Církevní farnostOakhampton All Saints
StoLifton
Chudá odborová unieOakhampton

Všechna data v této tabulce by měla sloužit pouze jako vodítko.

Církevní záznamy

Findmypast, ve spolupráci s South West Heritage Trust, radou farní církve a společností Devon Family History Society, mají pro Okehampton online křty, bany, sňatky a pohřby


DEVONSHIRE village INN

Hospoda Devonshire ze 16. století s pokoji se nachází v historické a malebné vesničce Lydford v Dartmooru.

Nyní máme otevřeno 7 dní v týdnu, 11:00 v pondělí a#8211 v pátek a v 10:00 a#8211 v sobotu a neděli. Stoly lze rezervovat v našem vyhřívaném a osvětleném roztahovacím stanu pomocí tlačítka Rezervovat stůl níže. Mnoho dalších nekrytých stolů je k dispozici v naší velké zahradě podle zásady „kdo dřív přijde“.

Přijímáme rezervace pokojů od 17. května, rezervace je možné provést pomocí tlačítka Rezervovat pokoj níže.

Sledujte aktuální informace o našich aktivitách na Facebooku a Instagramu (odkazy v dolní části stránky). Pokud máte další dotazy, napište nám na [email protected]

Prohlédněte si naše nabídky, informace o objednávání zahrady a objednejte si jídlo s sebou hned online!


Hrad Okehampton

Existuje přibližně 18 míst, k nimž je připojen prvek místního jména ‘castle ’, z nichž je pouze Castle Drogo, Gidleigh Castle, Lydford Castle a Okehampton Castle, které se přibližují k opevněné struktuře historického věku. Je pravda, že existuje několik hradišť z doby železné, která se nazývají hrady a jsou skutečně opevněná, ale nelze je klasifikovat jako ‘true ’ hrady. Ze zbývajících čtyř staveb byl hrad Drogo postaven na počátku 20. století, hrad Lydford mohl být klasifikován jako vězení a hrad Gidleigh byl opevněný zámek ze 14. století. Poté zbývá hrad Okehampton, který dokáže vykouzlit obrazy rytířských rytířů, dívek v nouzi a dalších podobných romantických představ. Tato pevnost je určitě největším hradem na Dartmooru a někteří budou říkat, že je největší na jihozápadě.

Je překvapující, jak rychle může čas zpustošit starobylé ruiny, a proto je vždy užitečné přečíst si, co viděli první návštěvníci při prohlížení takových stránek. Na počátku 19. století navštívil James Haskell hrad Okehampton a poznamenal následující:

Příjemné, i když zamyšlené myšlenky, které zaměstnávají mysl při návštěvě scén starodávné vznešenosti, jsou zde vykresleny zvláštně, z pochmurné situace těchto Zřícenin, ležících v údolí, uzavřeném na každé straně strmými kopci a zalévaných prudkým proud. Tyto pozůstatky jsou extrémně rozptýlené, jižní strana je nejvíce propojená a dokonalá, stoupá nad některé bohaté keře, příjemně kontrastuje, na opačné straně visí les a mezi nimi zasahuje plochý pozemek vynikající pastviny. Na vznešené hoře ještě stojí velká věž patřící k pevnosti, ale jedna její polovina se objevuje na pokraji pádu‘, (1807, s.40).

Více než o sto let později Eden Phillpotts popsal svou podzimní návštěvu a jak je vidět níže, jeho slova porazila jakoukoli příručku, protože jeho brilantní literární schopnosti vykreslují živý mentální obraz toho, co viděl:

Při pohledu z výšky lze půdorys hradu zřetelně vysledovat a ke sledování jeho architektonického řešení nepotřeboval žádné velké znalosti. Zásuvky pilířů, které vyskočily na tříslový vchod, stále zůstávaly a uvnitř, napravo a nalevo od nádvoří, se tyčily stěny bez střechy státní komory nebo hodovní síně, na jedné straně kaple, oratoř a strážní místnost na druhé straně. Kaple měla piscinu v jižní stěně byl hlavní sál pozoruhodný mohutným komínem. Bez toho byly odhaleny ruiny kuchyní a objaly pec dostatečně velkou na pečení chleba pro vesnici. Kolem dokola se otevíraly základy ostatních bytů a otevírala hluboká očka v tloušťce stěn. Ta hmota byla tak propojená a svázaná dohromady, že za starých časů to muselo představovat jednu velkou hromadu komnat zpevněných kruhem zdiva, ale nyní se pevnost tyčila na samostatném návrší na jihozápadě zříceniny a stála sama. Stála tváří v tvář čtverci, ovládla údolí a představila frontu nedobytnou všem přístupům … Daleko pod jasným okementem smyčka hoře hnědým opaskem pěnících vod, které lemují louky a dále, nyní temné, nyní ubývá slunečních paprsků, stoupá do Dartmooru k jejím hraničním výškám Yes Topr a High Willhayes. Země na západě opět stoupá a nad lesem se mihotají poslední podzimní ohně. ’, (Phillpotts, 1930, s. 65-67).

Hrad leží na jihozápadním okraji města Okehampton, pokud vdechne, pevnost se nachází v mezích hranice národního parku Dartmoor. První zdokumentovaný důkaz osídlení Okehamptonu je uveden v Birch ’s Cartularium Saxonicum jako bytí Ocmondova melodie kolem roku 970 n. l. Osada se pak objeví v Domesdayově knize z roku 1086 jako Ochementone. Význam názvu místa je ‘th káď (nebo usedlost/vesnice) u řeky Okement ’, (Gover et al., 1992, str. 202). Právě se záznamem Domesday existují skutečné důkazy o tom, že hrad je v Okehamptonu, jak lze vidět z níže uvedeného výpisu:

Baldwin drží Okehamptona z královského hradu. Osferth držel toto panství před rokem 1066. Zaplatil daň za 3 panny země a 1 furlong. Pozemek pro 30 pluhů. V lordstvu 4 pluhy 18 otroků 1 virgate a 1 furlong.

21 vesničanů a 11 drobných hospodářů s 20 pluhy a 2 pannami, 6 vepřů.

Mlýn, který platí 6 s 8d louka, 5 akrů pastviny široká 1 liga. 4 Burgesses trh, který platí 4 s. 1 klas 52 skotu 80 ovcí.

Hodnota celých 10 £, když ji získal, 8 £, (Morris, 1985, s. 105d).

Z toho lze usuzovat, že panství Okehampton patřilo před normanským dobytím Osferthovi Saskému a že od ‘ získávání ’ panství Baldwin provedlo určitá vylepšení, a proto se daň zvýšila z 8 na 10 liber. Jak již bylo uvedeno, Baldwin šerif držel trh, který vynesl 4 s ročně. To bylo tehdy období, ve kterém se objevil první hrad v Okehamptonu, ačkoli když proběhly archeologické vykopávky v sedmdesátých letech minulého století, našly kusy toho, co by mohlo být římskou dlažbou. Hrad je posazen na východním/západním výběžku země, která leží na západ od řeky West Okement a stojí v nadmořské výšce 560 stop. Topografické umístění hradu Okehampton lze vidět z níže uvedených leteckých a 3D fotografií

Bylo navrženo, že stejně jako ostatní normanské hrady byl Okehampton umístěn na rozhraní mezi různými typy krajiny. V tomto případě se jedná o horskou zónu vřesoviště, která byla využívána k pastoračním a loveckým činnostem, a půdy pro pěstování nižších plodin na okrajích vřesovišť (Creighton, 2002, s. 510).

A co hrad? Nahoře je několik popisů toho, co viděli dřívější návštěvníci, a zde je nyní popis toho, co jsem viděl při své návštěvě v dubnu 2008. Kdykoli navštívím jakékoli stránky, vždy si o nich nejprve rád přečtu, takže vám nic neunikne , zejména méně zjevné funkce. U většiny hradů vidím problém v tom, že obvykle prošly několika fázemi stavby, a proto představují matoucí zmatek zdí a místností. Hrad Okehampton vypadal celkem jednoduše a měl jen čtyři fáze vývoje, které vedly k logickému plánu.

Když jsem zavolal, bylo chladné a ostré ráno, které se shodovalo s velikonočními svátky, což znamenalo, že bylo docela rušno. V kiosku je v prodeji vynikající průvodce, který vás provede různými místnostmi zámeckého komplexu v pořadí proti směru hodinových ručiček. Ale abych byl trapný, rád bych začal u nejstarší části a poté se posunul vpřed v čase, což v tomto případě znamenalo přejít přímo do pevnosti na vzdáleném konci webu. Když procházíte hradem, objeví se vám jedna z nejslavnějších ikon Dartmoor, obrovský kopec nebo motte s ruinami posazenými nahoře. Udivuje mě, jak se nejistě balancující hromádka hradební zdi dokáže udržet ve vzpřímené poloze, zvláště když vezmete v úvahu drsné vřesovištní bouře, které musí snášet. Pokud provedete vyhledávání obrázku pro#8216Okehampton Castle ’, zjistíte, že více než polovina z nich je z barevného hlediska a fotografie níže není výjimkou.

Když se díváte na motte a je důležité ignorovat veškeré kamenické práce, které leží na základně, byla to pozdější fáze vývoje hradu. Když jsme si to tedy vymazali, představte si dvě věci, co si museli obyvatelé Okehamptonu myslet, když se struktura poprvé objevila v jejich místní krajině? A za druhé, jaké to muselo být, plahočit se nahoru a dolů po této velké hromadě, zvláště s kbelíky vody? Dnes se dá na vrchol dostat docela mírnou klikatou stezkou, ale i díky tomu člověk při dosažení vrcholu potřebuje cigaretu. Motte bylo postaveno někdy ke konci 11. století, Higham (1999, s. 21) naznačuje, že byl postaven nějaký čas po jaru 1068. Mohyla byla postavena s přírodními břidlicemi těženými z okolí základny, která poté zanechala příkop pobíhající po západní a východní straně. Odhady naznačují, že na západní straně byl příkop asi 13 stop hluboký, což z jeho dna opouštělo vrchol tyčící se asi 80 stop výše. Endacott, (2003, s.9) se domnívá, že původně tam byl dřevěný most, který překlenul příkop a umožnil přístup k motte. Výkopy zjistily, že základy tvrze byly položeny současně s dokončováním vrchních vrstev motte. Předpokládalo se, že v souladu s ostatními normanskými hrady se hrad Okehampton skládal ze tří úrovní, přízemí, prvního patra a střešního parapetu. Protože neexistuje žádný důkaz o vstupu v přízemí, zdá se, že přístup by byl získán pomocí schodiště ze dřeva vedoucího do prvního patra. Zdá se, že původní kamenické dílo je pouze na přední straně, zbytek je výsledkem pozdějšího vývoje 14. století. Zevnitř pevnosti lze ocenit boj, že zbytky schodiště a věže musí zůstat vzpřímené. V této místnosti není nic velkolepého kromě vchodu do garderoby v jihozápadní stěně. Z nějakého zvláštního důvodu jsou lidé vždy fascinováni zahradníkem, je to pochopitelné pro děti, ale pro dospělé? Garderobe byla původně malá místnost, která sloužila k uchování cenných oděvů a majetku, odtud název zahradník (hlídat) župan (oblečení). Teprve v pozdějších letech představoval název jakousi moderní en-suite, která obsahovala záchod. Pro ty, kteří jsou fascinováni takovými věcmi, se v Okehamptonu předpokládá, že existuje možnost, že tajný skluz vysypal svůj obsah na motte. To znamenalo, že nějaká ubohá duše měla příjemný úkol vyčistit ji i její přistávací plochu níže, mimochodem se tito jednotlivci stali známými jako ‘gong farmáři ’. Úžasné, jak málo změn, kolik z nás stále uklízí šéfy? Nyní mám fascinaci pro zednářské značky a tak často soustředěně studuji zdi starodávných budov, a přitom v Okehamptonu brzy vyšlo najevo, že mnoho zdí je pokryto starým graffiti, opět se nic nemění. Hned za dveřmi hradu je mnoho příkladů ‘ killroys ’ z roku 1800, jak je patrné z fotografie.

To je pravděpodobně vhodná doba k vysvětlení mého pokusu o virtuální prohlídku hradu Okehampton. Bohužel nemohu přijít na to, jak dostat videoklipy na tento web, aniž by jejich stahování trvalo měsíc. Pokud tedy kliknete na každý čtverec v plánu níže, přenese vás to na novou stránku s fotografiemi příslušných funkcí v každé místnosti.

Kliknutím na zelené čtverečky výše zobrazíte fotografie jednotlivých místností a jejich funkcí.

The timeline tour now goes slightly astray because to save having to go back down to the precinct and then come back up to the motte it is easier to jump forward a few hundred years and step from the original keep through to the 14th century extension. It is thought that the ground floor was used either as a storeroom or as servant’s quarters. Either way it was to be basic, here on the ground floor the windows are small, plain and would have been unglazed. This could have been for two reasons, either the small windows meant it would be harder to attack or it was deemed unnecessary to waste money on a storeroom or servants quarters. The end wall clearly demonstrates that people of note were living on the second floor, here the windows are much larger, more decorative and would have been glazed. The room would have been much brighter due to the large windows and would have afforded views over the deer park and the fireplace would have made it much warmer than below. In the far left-hand corner is a garderobe which again would have added to the luxury of the room. It is impossible to say whether this layout would have been reflected in another room on this level or if the rooms were simply separated by a wooden screen. Endacott (p.14) suggests this upper floor would have provided accommodation for the lord and his wife or lodgings for any influential guests.

Several times I have banged on about how much this castle was a statement of power and was intended to dominate the local landscape. Every time someone in Okehampton looked up they would have seen this huge, man-made foreign intrusion on the skyline which served to remind them that they were no under Norman control. As can be seen from the photograph below, even today it commands a good view of the modern town.

There can be no question that this Norman motte and keep would have caused any attacker considerable problems insomuch as a direct assault would have been difficult. However, if they were of a patient persuasion and were prepared to lay siege to the castle then those inside would have had some serious problems. There would have been no water supply, no kitchens and if they were relying on divine inspiration, no chapel to boost their spiritual courage. This suggests two things, firstly there possibly was no imminent threat of attack and so such defences weren’t needed, and/or the castle was only intended as an administrative centre. But, here is a thought, in the very same Domesday Book that records the castle there is an entry for Lydford which lies about 7 miles away to the south west. This states: ‘40 houses destroyed since the King has come to England‘, (Morris, p.100b). When this type of entry appears in Domesday it usually means one thing, ‘the peasants were revolting’ and to teach them a lesson their houses were laid to waste. So if this event happened, ‘since the King has come to England‘ that means it occurred between 1066 and 1086 when the Domesday Book was written. Okehampton castle motte was built around 1068 which means around the same time the Saxons were rebelling 7 miles down the road at Lydford. In which case why was there no provision for a prolonged attack by angry locals?

Now its time to go back along the timeline and off the motte to the 12th century when the second phase of development took place. Sadly, there is no visible evidence of this stage as it is all under later buildings and their surfaces. But it would have encompassed the building of a great hall and its associated kitchens and service rooms.

So after that pointless detour we can now move on to the main expansion phase of the 14th century. Personally, I love looking at Great Halls, this was the social centre of a medieval castle and they always conjure up images of feasts, huge dogs, roaring log fires and endless jugs of alcohol. In all reality the Great Hall served not only as a place for entertaining but as the business centre of the castle. At Okehampton there is still evidence of a low wall which runs level with the north wall, this would have formed the dais upon which stood the high table where the lord and his guests would have sat to dine. It was also used to seat the lord when the various manorial courts were being held. English Heritage have kindly provided a bench in the Great Hall where one can sit and ponder the past events. You can nearly smell the roast venison as the serfs bring huge haunches to the top table, listen carefully and you can hear the soft lute and pipe music playing in the corner and the growling of the hunting dogs fighting over a bone. All around the walls are plastered a creamy white with tapestries draped around them, a mixture of hunting trophies also hang on the walls. The dusty earthen floor is carpeted with rushes and sprigs of herbs which when trodden on release a heady aroma into the air which is already thick with wood smoke and candle fat. The huge log fire in the centre of the hall spits and sparks with the flames casting dancing shadows onto the walls. The talk on the top table is of the days hunting and the brave stand that huge stag put up…

Back to reality, just infront of the remains of the dais is a hearth which is thought to have been used to melt lead in when the castle was abandoned in the 1500s. However just by this are the remains of the original open hearth that would have provided both heat and light to the hall. At the opposite end of the hall would have been a wooden screen which separated the hall from the service room or buttery and the kitchens. Entry to the hall would have been via a very ornate doorway in the south eastern wall which led in from the bailey .

The buttery was where all the food and drink was prepared and was the domain of the castle steward who over saw all the preparation and food presentation. It was from here that the servants would carry out the sumptuous dishes to lay before their master’s. Interestingly, as Endacott notes (p.7) there would have been no buxom serving wenches to wait on the tables as it was only males who were allowed to wait on the tables – bang goes another salacious image.

Above the buttery was the solar , this was the private retiring room of the lord and lady, again there would have been a display of opulence here. There would have been a fireplace, garderobe and three large and ornate windows which again for the local area in the 14th century was very plush.

A covered passage would have led from the buttery into the kitchens, in the first kitchen are the remains of a hearth and ash pit along with a drain that was cut through the wall. The second kitchen is slightly larger and contains the remains of two large ovens which had been built into the bottom of the motte. These were built in the next phase of development as was the larder which lies between here and the motte steps.

Having looked at how the medieval body was fed it might be as well to see how the medieval soul was sustained and so just opposite the kitchens are the remains of the chapel. The ravages of time and the Dartmoor weather have been a little kinder here because the full extent of the eastern wall still stands. Originally the chapel would have had a sloping lead roof which was crenellated below this the porch allowed entry from the bailey. Inside the chapel would have been decorated with wall paintings, some remains of which can be seen in the right-hand corner of the southern window. Endacott (p.18) suggests that an ornate, wooden screen would have separated the chancel at the eastern end with the altar supported on protruding corbels. The piscina is very well preserved and is embedded in the southern wall, the water from this would have drained through the wall. On the right of the piscina is a time-worn example of Napoleonic graffiti which was the work of a French naval officer called Giles A. Vincent. He was a surgeon on the French Man o’ War called ‘Rejoirie’ which was captured on the 10th of June 1809. Having been taken prisoner, Vincent was brought to Okehampton where he was given parole , a fact he later recorded on this stone. His inscription reads: ‘HIC V… FUIT CAPTIVUS BELLI’ which Endacott (p.19) translates as, ‘here Vincent was a prisoner of war‘. Next to the chapel was the priest’s lodgings which could be entered either from the chapel or from the western lodgings. During medieval times the priest would have been one of the more important members of the lord’s household and so literally lived on the job to ensure he was always on hand. These quarters would have been small but well appointed with a downstairs garderobe and an upstairs fireplace and window. At the eastern end of the lodgings is evidence of a small, outward protrusion which Endacott tentatively suggests may have contained the castle’s bells which now dictates a slight diversion. Some time between 1291 and 1328 the widow of lord Hugh Courtenay, Lady Eleanor commissioned the founding of two bells. One was inscribed with the words: ‘We were both made to wake Eleanor for to catch game’ and the other: ‘But do by my advice think on Hugh’s soul and so was his name‘, (Endacott, p.29). Both inscriptions suggest that after her husband’s death she still enjoyed the ‘chase’ and that she was concerned for his soul presumably languishing in purgatory. One of these bells, and I am not sure which one, is now housed in the nearby Museum of Dartmoor Life .

Next to the chapel are the extensive eastern lodgings, these would have provided accommodation for guests and servants. Originally these rooms would have been on two levels with garderobes on each floor, it is thought that the servants would have lived on the less salubrious lower floor whilst there betters enjoyed the more luxurious top floor. Again it is noticeable the difference in the window sizes of each level, the lower ones being much smaller and plainer. Access to the upper floor would have been from outside via a flight of steps or by a gallery leading around the building from the great hall.

Of all these rooms it is those at the northern end that seemed to be the best equipped, again there are garderobes on each level but on the upper floor there is still a hand basin embedded into the wall. It is deemed that the lower floor was used as a storeroom of some kind.

On the back of the eastern lodgings was the gatehouse which the led out into the barbican passage and to the barbican itself. This was the business end of the defences for this structure would have been the first place any attackers would fall upon. Evidence of a garderobe suggests that there was an upper chamber above the gate that would have been the guardroom Should anyone ever breach the barbican they would have then been faced with a long passage which led up to the gatehouse. There are traces of a platform running along the inside of the north wall which may have been used as a fighting platform or as a mounting block for horsemen, (Young, 1931, p.35). It is from here that they would have been met with volleys of arrows and other projectiles. Although now filled in, it is presumed that infront pf the gatehouse would have been a deep hole over which laid the drawbridge. The winching gear for this was housed in the upper chamber which also served as accommodation for the castle gatekeeper or constable. There is a small two storied guardroom on the side of the gatehouse which would have served either as the castle stewards office or as extra accommodation. There is also an entrance to the great hall which would have been used by those of a lesser standing when attending manorial courts.

The only other feature left for this time period is the postern gate which can be found in the far end of the south eastern wall. This small entrance would have been used to allow small parties of soldiers out of the castle in times of siege, it would also have served as an emergency exit or to discreetly allow visitors to come and go.

The next phase of development occurred in the late 1400s, early 1500s and comprised in the building of another series of buildings called the western lodgings. As with previous guest quarters these were well appointed with decorative windows, garderobes and wide ranging views. These quarters actually lie upon the in-filled motte ditch and have in sections been cut into the base of the mound.

When looking at today’s surviving ruins there is one thing that is missing, there is no well. Admitted there is a small stream running down the western side and the river Okement flowing to the east. Drawing water from either sources would have proved an arduous task for some poor individual especially when having to slog back up to the castle. But, this problem was overcome by what seems to be a very local method. Creighton (p.54) explains how: ‘rather less frequently we have evidence that castles were supplied with cisterns fed by rainwater or natural groundwater seepage‘ and by this remark he was referring to Okehampton. A similar idea was used at nearby Lydford Castle whereby rainwater was collected from the roof and then piped into the building. Excavations have revealed that at Okehampton there was a building containing a 7ft deep cistern which collected rainwater running off the motte. This was located at the foot of the motte and just to the south of the kitchens. A lead pipe then carried the water off in the direction of the eastern lodgings which is why nobody ever drank it and opted for the ‘healthy’ option of beer and wine, something I do to this very day.

This virtually completes the various phases of construction at Okehampton castle because by 1538 the castle was abandoned and left to decay. Local builders soon took advantage of this situation and began robbing the stonework and as mentioned above the lead from the roofs and windows was melted down. A lease of 1642 documents that parts of the castle were used as a bakehouse and it is thought that the ovens for this are those located to the south of the western lodgings. It is interesting to see that the floor of the oven it made from an old millstone which may indicate that it came from a nearby mill, which brings us nicely to the associated ancillary buildings of the castle.

The Domesday entry clearly states that in 1086 there was a mill at Okehampton, Young (p.35) suggests that the small brook which runs to the north west of the castle: ‘provided fish ponds and worked the castle mill which was just outside the barbican’. Endacott (p.22) and Higham (p.19) both agree that there is a strong chance of the fishponds being in existence during the 16th century but give little mention of the mill. There is however an engraving dating from 1734 that unmistakeably depicts a mill with two waterwheels as can be seen in the bottom right-hand corner of the illustration below.

Also associated with the castle is the adjacent deer park, in fact it is probably one of the main reasons for the castle’s existence. Having just looked at the scroll-bar it will be necessary to do a separate web page for this topic as the park, the Deserted Medieval Village and its feature are a lengthy topic.

I also do not intend to explore the history of the castle, there is nothing more boring than listing lines of people, who they married and when they died. If you would like to read more about the families who lived at Okehampton castle then Endicott’s book gives a full history. Suffice it to say, the first owner of the castle was, as mentioned above, Baldwin de Brionne, Sheriff of Devon. None of his sons had any male heirs and so the estate went to his daughter, Adeliza. Eventually Okehampton ended up in the ownership of Hawisia who in 1173 married one Reginald Courtenay. The Courtenay family then through a long line of heirs held the ownership until 1539 when Henry Courtenay got on the wrong side of King Henry VIII who had him beheaded on the 9th of January 1539. Following this event the Courtenay estates were confiscated, the deer park abandoned and the castle left to decay. In the early 1900s a local man called Sydney Simmons acquired the castle site and carried out some repair and restoration work. In 1917 he gave the castle to the Okehampton Castle Trust who held ownership until 1967 was it was placed under the guardianship of the Ministry of Public Buildings and Works. Then followed a huge consolidation project of the ruins which culminated in an archaeological investigation led by Dr. Higham in the 1970s. In 1984 the property came under the auspices of English Heritage where to this day it remains.

But what was Okehampton castle used for? One of my old Exeter University tutors considers that:

While popular perceptions of medieval castles are often dominated by their presumed military significance and role in contemporary warfare, the defining feature of the medieval castle was, rather, that it served a number of diverse needs. All castles were built, at least to some degree, to serve as high status private residences and estate centres as well as military strongpoints. As judicial centres and seats of local government, castles were commonly venues of manorial or honorial courts, while many royal strongholds were also armouries, jails and treasuries… The impact of castles on the landscape has been profound. As evocative symbols of lordship, they re-shaped the landscape in the minds of contemporaries.’ (Creighton, 2002, p.1).

This certainly would have been so for Okehampton, during the Norman period the inhabitants of the town would have clearly been reminded of whom they served every time they cast and eye to the south west. Here they would have seen the formidable keep perched high upon its pedestal as an icon of rulership and opulence. Undoubtedly during this period the stronghold was a defensive site but also it would have served as the administrative centre for the estate. The Domesday Book records the fact that there was a market which in all likelihood would have been held just outside the castle walls. During this period of history there was great rivalry between towns to establish the most prosperous market quite simply because the busier the trade the more profit the lord made. In the case of Okehampton the challenge came from nearby Lydford who were granted permission to hold a market in 1195 which would have been in direct competition. However, population figures of the time show that Okehampton managed to stave off this competition which eventually lead to a dramatic decline in Lydford’s prosperity.

By 1221 ‘Robert de Curtenay‘ had been granted permission by Henry III to hold a fair as well, both would have provided a good income for the manor. As mentioned above, we know there was a mill which once again would have turned a fair penny for the lord’s coffers as all those living within the manor were compelled to have their corn ground here. So, the picture slowly emerges that as with any estate it was a commercial venture that would have been expected to return a healthy profit from its assets.

In 1298 the Courtenay family created a large deer park which was located to the east of the castle and as a result of this the castle’s role change to that of a luxurious hunting lodge. Evidence of this can be clearly seen from the large development project which saw the building of many of the castle’s features at this time. The castle was to be a place where the Courtenay could enjoy their hunting and entertain the numerous guests who would have been invited for the ‘chase’. This would also give the owners a chance to display their wealth and prosperity through the well appointed apartments of the castle. Once again the inhabitants of Okehampton would have seen another change in their local landscape because the establishment of this deer park meant that many of the farmsteads were cleared away. Creighton (p.191) explains further:

‘Imparkment could also result in the disruption and even displacement of settlement. At Okehampton the earls of Devon cleared the areas south of their castle of farmsteads and removed the community’s rights to other agricultural resources in order to create a vast and conspicuous greenbelt area around their seat of lordship in the thirteenth century‘.

In the end this deer park covered 1,700 acres and once established must have dramatically altered the landscape and people’s perception of it. Which nicely leads on to peoples perception of the castle in more recent times. As described above, from the 16th century the castle fell into decline until eventually it became a ruin. From about the late 1700s it could be argued that Okehampton castle’s role saw something of a resurgence insomuch as it took on a perceived ‘romantic’ perspective. It was at this time that wealthy people went in search of the picturesque which was a phenomenon driven by artists, writers and poets. Suddenly the ruined castle was seen lying in a dramatic and picturesque landscape and visitors came in search of its rugged beauty, as is evident from the wealth of datable graffiti that can be seen adorning the walls today. Below is a small selection of paintings and etchings drawn by artists of this period. It is interesting to see just how much artistic license some of the artists availed themselves of. In particular look at the work shown in image number 4, there you will see a huge river with boats on it which does beg the question, did the artist ever visit the castle?


A tour of Okehampton Castle, Devon

(The keep and motte)

Okehampton has the distinction of being the largest castle in Devon and there is plenty to explore onsite. Before proceeding on our tour, I will begin with a brief overview of its history.

(The castle as viewed from the road)

Okehampton was founded in the late eleventh century after the Norman Conquest by Baldwin de Brionne as a motte and bailey castle with a stone keep. It later passed into the ownership of the Courtenay earls of Devon, with Hugh Courtenay responsible for rebuilding much of the castle in the early fourteenth century. After the execution of Edward Courtenay for treason by Henry VIII in 1539, Okehampton gradually fell into decay and became a picturesque ruin.

(Side view of the Great Hall as viewed from the north-west)

The castle is entered through a barbican, which leads via a passageway up to the Gatehouse.

(The barbican as viewed from the east) (The barbican as viewed from the west, with ticket office behind) (From the passageway looking westwards towards the gatehouse and bailey) (External view of the Gatehouse)

This leads to the bailey, with the Great Hall, Buttery, and kitchens located on the west side, which primarily date from the fourteenth century.

(From the Great Hall facing towards the eastern lodgings) (The Great Hall as viewed from the Chapel) (From the Great Hall facing the Buttery) (The kitchens) (Ovens built into the base of the Motte)

Whereas the other side of the bailey contains the Eastern Lodgings, Chapel, Priest’s Lodging, and Western Lodgings.

(The Eastern Lodgings as viewed from the Gatehouse) (The Eastern Lodgings as viewed from the ground floor) (The Chapel and Priest’s Lodging as viewed from the south) (The Western Lodgings, Priest’s Lodging and Chapel as viewed from steps to the Motte)

The Motte is the most prominent feature of the castle, which is some 25 metres tall, with the eleventh century keep expanded in size in the fourteenth century.

(The Motte and Keep as viewed from the Gatehouse) (The Motte and Keep as viewed from outside the castle to the west) (The internal of the Keep as viewed from the south-east) (The fourteenth century part of the Keep looking westwards)

Okehampton was once adjoined by a huge deer park some 1,700 acres in size, and there are some nice walks around the castle that can be explored.

(The wood to the south of the castle)

This concludes my tour of Okehampton Castle, if you have any feedback or suggestions for future tours then feel free to leave a comment!

(The north face of the curtain wall with the Motte to the right)

Visiting information

The site is managed by English Heritage and there is an entrance fee.

Další čtení

Alan Endacott, Okehampton Castle (London: English Heritage, 2005)


Okehampton Castle - History

  • Prozkoumat
    • Nedávné fotografie
    • Trendy
    • Události
    • Commons
    • Galerie Flickr
    • Mapa světa
    • Vyhledávač fotoaparátů
    • Blog Flickr
    • Výtisky a zesilovače Wall Art
    • Fotoknihy
    Tags Okehampton
    Related groups — Okehampton
    View allAll Photos Tagged Okehampton

    The view on approaching the ruins of Okehampton Castle.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon.

    Some of the nice views across to the high tors of north-west Dartmoor on our walk near Okehampton last Sunday. Large parts of this part of Dartmoor are used for military training and parts of the military camp of Okehampton can be seen on the right edge of my photo.

    Aircraft Type - Serial - (c/n) . . Bell Boeing MV-22B Osprey - 168666 - (D0322)

    Owner/Operator . . USMC

    Location & Date . . Okehampton Camp Devon England UK - 12th April 2021

    To see hundreds more photographs from the 1980’s, through to today, please go to my main website:

    It was announced this morning - Friday 19 March 2021 - that Okehampton would finally be connected to the national rail network, with a daily service to Exeter from December 2021. More detail here: www.bbc.co.uk/news/uk-england-devon-56450227

    Rewind 20 years and Cheshire Railtours 'The Dartmoor Prince' stands at Okehampton on 26 May 2001 hauled by 47778 'Irresistable', before continuing on to Meldon Quarry. Running as 1Z80 06:55 London Victoria - Meldon Quarry the tour ran via Clapham Junction to Wimbledon via Haydons Road, making this a rare section of line for Class 47 haulage, then continuing down the West of England route via Salisbury, Yeovil Junction and Exeter St Davids, then onwards via Crediton. There was always something special about the original batch of Western Region named Class 47's, and the former D1666 / 47081 / 47606 'Odin' was withdrawn on the 6th March 2004, with final disposal two years later on the 30th March 2006 at EMR Kingsbury.

    Dutch-liveried 37258 forges through the rain at the disused Okehampton station with a short Meldon Quarry to Exeter Riverside ballast train on Thursday 28th January 1993.

    © Gordon Edgar - All rights reserved. Please do not use my images without my explicit permission

    Back to our point of origin now.

    Services to Okehampton began on 3rd October 1871 and it grew into an important junction station. The station was redeveloped into its present format during the early 1930s. The engine shed, turntable and water tower were located at the east end of the station, which is today part of the car park. The original 1871 signal box on Platform 2 was replaced with a brick-built structure on Platform 3 in 1935 which remains to this day.

    Beyond Okehampton towards Meldon Viaduct is the site of the former military sidings, which was the nearest point on the railway to the large military camp on the moor above. Troops, munitions, horses and ordnance were loaded and unloaded here in vast numbers. From 1960 to 1964 a car carrier service operated on Saturdays from Surbiton (in southwest London), and cars were loaded and unloaded at the military sidings.

    The station fell into disuse after the withdrawal of passenger services on 5th June 1972. However, following significant refurbishment Okehampton station officially reopened on 24th May 1997. Today Okehampton station serves as the headquarters of the Dartmoor Railway and the former goods shed is now a Youth Hostel.

    Okehampton Castle is a medieval motte and bailey castle in Devon, England. It was built between 1068 and 1086 by Baldwin FitzGilbert following a revolt in Devon against Norman rule, and formed the centre of the Honour of Okehampton, guarding a crossing point across the West Okement River. It continued in use as a fortification until the late 13th century, when its owners, the de Courtenays, became the Earls of Devon. With their new wealth, they redeveloped the castle as a luxurious hunting lodge, building a new deer park that stretched out south from the castle, and constructing fashionable lodgings that exploited the views across the landscape. The de Courtenays prospered and the castle was further expanded to accommodate their growing household.

    The de Courtenays were heavily involved in the 15th century Wars of the Roses and Okehampton Castle was frequently confiscated. By the early 16h century the castle was still in good condition, but after Henry Courtenay was executed by Henry VIII the property was abandoned and left to decay, while the park was rented out by the Crown. Parts of the castle were reused as a bakery in the 17th century, but by the 19th century it was completely ruined and became popular with Picturesque painters, including J. M. W. Turner. Renovation work began properly in the 20th century, first under private ownership and then, more extensively, after the castle was acquired by the state. In the 21st century it is controlled by English Heritage and operated as a tourist attraction.

    Aircraft Type - Serial - (c/n) . . Sikorsky CH-53E Super Stallion - 163060 - (65-547)

    Owner/Operator . . USMC

    Location & Date . . Okehampton Camp Devon England UK - 18th April 2021

    Dating from the 11th Century, as a 'romantic ruin', the castle has been much painted over the centuries twice by Turner.

    Afternoon sun in the East Okement valley near Okehampton.

    Okehampton to Exeter Central - Sunday May 24, 2014:

    Okehampton Station - First Great Western unit 153377 arrives from Exeter Central.

    For more photographs of the Dartmoor Railway please click here: www.jhluxton.com/Railways-and-Tramways/Heritage-Railways-.

    The Southern Railway's Dartmoor Mainline between Yeoford and Meldon following closure to passenger services in 1972 remained open for freight to Okehampton and Meldon Quarry. Eventually the line and quarry were sold to Aggregate Industries which leased the line first to Ealing Community Transport and later to Iowa Pacific Holdings. Heritage services were operated from the 1990s until 2019 along with a summer Sunday only service provided to Exeter Central by (First) Great Western Railway.

    Iowa Pacific entered insolvency early in 2020.

    In Spring 2021 the line was purchased by Network Rail with refurbishment having been going on since January with a review to reopening to full services by the end of the year as Okehampton once again rejoins the national rail network.

    Thus whilst the heritage operation may be over with the rolling stock being offered for sale the line will once again see daily passenger services and there is a prospect of freight from Meldon Quarry resuming again.


    Okehampton Castle - History

    The borough of Okehampton was incorporated by Royal Charter in 1623, and from 1640 Okehampton returned two members to parliament. The most notable amongst these is William Pitt the Elder who was Prime Minister of Great Britain from 1766 to 1768. With the passing of the 1832 Reform Act, Okehampton was disenfranchised, losing both its seats as it was deemed to be a 'rotten borough' having declined in size and importance since 1640. Many such boroughs were controlled by patronage or bribery: Pitt the Elder himself said "[Borough representation is] the rotten part of the constitution." Before the 1832 Act there was no complete electoral register, and boroughs typically had few eligible voters. After the electoral reform the franchise in boroughs was widened to include all owners and occupiers whose property was worth at least £10 annually. The effect of the Act in Devon was a reduction in the number of MPs by 4 to 22, the removal of those in the rotten boroughs being offset by the addition of two seats in the newly created borough of Devonport.


    The White Hart Hotel, dating back to the 16th Century, occupies a prominent position where Fore Street joins West Street, and the balcony was the place from which it is said that MPs used to address the citizenry. It was converted to a Wetherspoons in 2016.

    Okehampton Castle

    In about 1070 a stately motte-and-bailey castle was built at the side of the West Okement river about a mile south-west of the town by Baldwin de Brioniis whom William the Conquerer had created Earl of Devon it was extended, restored, and beautified by subsequent barons including Richard de Redvers, believed to be the 4th Earl of Devon who died in 1193, and successive generations of Courtenays.

    In the last years of its heyday, the castle was used as a base for hunting expeditions in the surrounding parkland. This is well described in 'Okehampton Castle, Devon', ©English Heritage:

    It served as the seat of the great baronial power till its forfeiture in the time of Henry VIII in 1539, when the then incumbent Henry Courtenay, Marquis of Exeter was executed for treason. There was much residual mistrust at the time between the Yorkists and the Tudors, ultimate victors of the War of the Roses, and according to Tudor Place:

    Most of the castle was then dismantled and it was never again inhabited. Here is an evocative portrait of the ruins by John Marius Wilson, Imperial Gazetteer of England and Wales (1870-72), reproduced from Vision of Britain:

    The historical image shown is of "Okehampton Castle, on the River Okement" engraved by Charles Turner in 1825 after JMW Turner's famous watercolour painted a year earlier. Charles was a close friend of JMW Turner, many of whose paintings he engraved with great technical skill and artistry. The ruined castle's haunting presence is used as a backdrop to the contemporary scene showing the wood-cutters at work.

    Another famous painting of the castle is that by Richard Wilson (1714-1782). His 'View of Okehampton Castle' was painted after a visit to the town in 1771. It now hangs in Birmingham Art Gallery.


    Podívejte se na video: BISERI ARHITEKTURE: DVORAC RAMBUJE (Smět 2022).


Komentáře:

  1. Porter

    Ztracená práce.

  2. Tasho

    Zdá se mi, že se to již probíralo, využijte vyhledávání na fóru.

  3. Ely

    Omlouvám se, že překážím... U mě podobná situace. Je připraven pomoci.

  4. Donaghy

    jo, máš pravdu



Napište zprávu